בלוג

הרכבת מחשב

רכישת מחשבים מותג או הרכבה בחנות?

בעבר מותגי המחשבים המובילים כגון dell,ibm,hp וכו’ נחשבים ליקרים בצורה משמעותית ממחשב מורכב, אך הפער הזה הצטמצם ואך התהפך בעקבות השימוש החוזר במחשבים מחודשים.
מחשב מותג – מחשב שתוכנן יצור ועבר ביקורת איכות קפדנית ומחמירה על ידי היצרן בחו”ל בד”כ חברה מוכרת בינלאומית.

מחשב חדש – כשמדובר על מחשב חדש הכוונה למחשב שהורכב במעבדה של חנות מחשבים, חברות המחשבים בארץ מרכיבות את כל הרכיבים של המחשב המגיעים ממקורות שונים בעולם בתוך מארז שנבחר גם הוא ממקור אחר ומשווקות אותו כיחידה אחת.  כל אחד שיש לו ידע בסיסי במחשבים יכול לרכוש חלקים אלו בעצמו ולהרכיבם בבית .

תארו לעצמיכם כיצד תשמע תזמורת אשר נגניה קובצו מכל קצוות העולם בחזרה הראשונה? האם הייתם מוכנים לשלם כסף כדי לשמוע תזמורת כזו ?

האם הייתם רוצים להיכנס למכונית שזו הפעם הראשונה שהרכיבו אותה ?

לכן דומה הדבר למחשב שמורכב מחלקים שונים אשר יובאו מיצרנים שונים מרחבי העולם וקובצו יחד למארז אחד .

אם נגני התזמורת יתאמנו כמה חודשים יחדו הם יגיעו לתוצאות יפות.

אך למרבה הצער החלקים במחשב הרכבה לא יכולים ל”התאמן” כי מידי כמה שבועות מגיע משלוח עם חלקים מיצרן שונה או סדרה שונה והמפרטים משתנים ללא הרף  וכך כל הרכבה של מחשב היא “פעם ראשונה” .ישנן חברות בארץ שהרכיבו מחשבים ונתנו להם שמות שנשמעים כ “מותג” .”מותגים” אלו אמנם קצת יותר איכותיים ממחשבי ההרכבה אבל הם פחות איכותיים ונחותים משמעותית ממחשבי המותג של החברות המובילות והמוכרות שהזכרנו ושמשווקות בעולם.

ההבדלים העיקריים בין המחשבים הינם ברמת ואיכות החומרה, כלומר ברכיבים אך גם במארז עצמו.המארז של מחשב מותג מתוכנן בדיוק למחשב הזה, דהיינו התכנון ההנדסי ייקבע מראש כגון: כמה מאווררים יהיו בפנים, מהו כוון הזרימה של האוויר לפיזור רחום שמצטבר בתוך המארז, שליפה קלה של התקני החומרה לצרכי תחזוקה, כגון הדיסק הקשיח במקרה של תקלה וכו’..

חשיבות האיכות של המארז :

המארז מאגד בתוכו את כל התקני החומרה שמורכבים בתוך המחשב.

מארזים זולים וחלשים מתעוותים בקלות וגורמים לתזוזות הזכרונות והכרטיסים שמורכבים במחשב וכתוצאה מכך יתכנו תקלות.תכנון מסלול ופיזור החום שמצטבר במחשב מחודש וגם במחשב הרכבה הינו קריטי לפעולה תקינה של מחשב .

תכנון  לקוי (או חוסר תכנון ) של מסלול פיזור החום יגרום לתקלות של חוסר יציבות ותקיעת המחשב במקרה הטוב וישרוף חלק מהרכיבים במקרה הגרוע.

מארז המותג הינו מאסיבי וחזק ואם תנסו להרימו תיווכחו לדעת שהוא כבד בצורה משמעותית ממארז הפשוט של מחשבי ההרכבה, למרות שבד”כ הוא אף קטן ממנו. הוא מגן טוב יותר על המחשב ומותאם להוביל את החום באופן יעיל וסדיר ואמין ומכיל מאווררים חזקים ואיכותיים בתוכו.

מאווררים- ישנם כמה סוגים של מאווררים בתוך המארזים: מאוורר של ספק הכוח שאפשר להבחין בו מאחורי המחשב בגב המארז,מאוורר של המעבד,מאוורר של המארז ( לעיתים ישנו מאוורר נוסף) .

איכות המאווררים הללו עושים את אחד ההבדלים הגדולים בין מחשבי מותג למחשבים מורכבים. ראשית הם מתוכננים להתחבר למארז בצורה חכמה, מהירה ויציבה, כמו כן הם חזקים ואיכותיים יותר ממאווררים של מחשב הרכבה ושקטים הרבה יותר!

מאווררים אמינים ואיכותיים הכוללים מיסבים יכולים להוות את ההבדל הגדול באורך החיים של המחשב וכן בתקלות השונות, לדוגמא: הדיסק הקשיח המעבד והכרטיס מסך מתחממים ,והם זקוקים למאוורר חזק ואמין שיוריד את הטמפרטורה בתוך המארז ,אם דבר זה לא קורה, הדיסק הקשיח עלול לקרוס ואיתו כל החומר שלכם.

גם בהפרעות במתח של רשת החשמל מורגש ההבדל בין ספקי הכוח ,ספק כוח אמין חזק ישרוד את הזעזועים .

טבלת השוואה בין מחשבי מותג למחשבי הרכבה

מחשבי מותג מחשבי הרכבה
1 אמינות גבוהה ופעולה שקטה V X
2 יצור כל הרכיבים על ידי יצרן אחד V X
3 עמידה בתקני בטיחות מחמירים V X
4 עמידה בתקנים נגד קרינה אלקטרונית והפרעות רדיו V X
5 מחיר  נמוך V X
6 יצרן  מוכר V X

1.      אמינות  גבוהה ופעולה תקינה ושקטה
אבטחת ובקרת איכות מחמירה תורמת לאמינות כל חלקי המחשב, במחשבי הרכבה ספקי כוח זולים או מאווררים שיפסיקו לפעול עלולים לגרום נזק בלתי הפיך לשאר חלקי המחשב כגון הכונן הקשיח בו נשמר כל המידע האישי שלך.
מאווררים אמינים ושקטים, תורמים לרוגע ושקט בעבודה.
2.      יצור כל הרכיבים על ידי יצרן אחד
תורם לפעולה מתואמת ומדויקת של כל מכלול הרכיבים במחשב, דומה הדבר לתזמורת הומוגנית מקצועית ומיומנת, חלקי מחשב הרכבה מורכב ממספר יצרנים לא מוכרים דבר שיכול לגרום לבעיות חומרה ומנהלי התקן שיגרמו לחוסר יציבות ולתקלות.
3.      עמידה בתקני בטיחות
מחשבי מותג עוברים מבחנים מחמירים ועומדים בדרישות התקן לבטיחות, למשל מניעת התחשמלות או פציעות של טכנאים.
במחשבי הרכבה אין דרישות כאלו ומבנה המארז אינו בטיחותי וגורם לפציעות לעיתים קרובות.
4.      עמידה בתקנים נגד קרינה אלקטרונית והפרעות רדיו
מחשבי מותג עוברים מבחני עמידה בתקנים בין לאומיים ועומדים בדרישות התקן נגד עודף קרינה והפרעות רדיו, למחשבי הרכבה בדרך כלל אין דרישה לתקן כזה והם מקרינים סביבם וגורמים להפרעות רדיו למוצרי אלקטרוניקה  אחרים.
5.      מחיר נמוך – מחשבי המותג מחודשים נמכרים במחירים שווים לכל נפש .
6.      יצרן  מוכר – מחשבי המותג מיוצרים על ידי חברות גדולות ומוכרות כגון HP IBM DELL LENOVO .

דילוג לתוכן