בלוג

איך לבחור מעבדת מחשבים?

המחשב עושה בעיות

מחשבים. מחשבים נייחים, מחשבים ניידים. מי עדיין זוכר מה היה לפני? מי עדיין זוכר את ימי מכונת הכתיבה והטיפקס? בישראל יש מאות אלפי עובדים עצמאים ובעלי עסקים קטנים ובינונים. וכמעט כולם תלויים באופן מוחלט במחשבים האישיים שלהם.

באמצע 2019 התפרסם כי בישראל עובדים 540 אלף עצמאים. בישראל לומדים כיום בסביבות ה-300 אלף סטודנטים – כל אחד מהם צריך מחשב.

והמחשבים? במחשבים נייחים ובמחשבים ניידים יש שפע של תקלות אפשריות! תקלות חומרה (של חלקים) ותקלות תוכנה המצריכות תיקון מחשבים.

תיקון מחשבים במעבדת מחשבים

למשל, אתם יושבים ועובדים על המחשב, ופתאום – מופיע המסך הכחול הידוע לשמצה! או שאתם ניגשים למחשב להתחיל לעבוד, ולפתע המחשב לא נדלק! דווקא עכשיו כשיש לכם דד-ליין. לפעמים אתם גם לא מצליחים בכלל לכבות אותו. ומה קורה אם לא עשיתם גיבוי? ומה תעשו אם כל התמונות של הילדים שלכם שמורות שם? מה אם כל פרטי הלקוחות שלכם נמצאים בתוכנות על המחשב?

כולנו תלויים בתוכנות ובקבצים שיש במחשב. לאובדן של מידע יקר ערך שכזה יכולות להיות השלכות כלכליות ורגשיות עצומות עליכם.

אז מה עושים? תיקון מחשבים זו לא משימה פשוטה. ניסיתם לבד, נעזרתם בחבר ש”מבין במחשבים” ו- לא הצלחתם… (אולי אפילו רק החמרתם את המצב) אתם מבינים שאתם צריכים פתרון: לתקן את המחשב, לקנות מחשב חדש או מחשב נייח מחודש.

לקנות מחשב או מספר מחשבים חדשים זו הוצאה לא קטנה.. אתם מבינים שאתם צריכים לחפש במהירות שירות ממעבדה אמינה מקצועית לתיקון מחשבים, אולי אפילו כזאת שקונה מחשבים. אבל איך תדעו באיזו מעבדה לבחור? יש לא מעט מעבדות בעיר. אבל כשמדובר בנושא כל-כך חשוב, צריך לחקור קצת.

בחירת מעבדה לתיקון מחשבים

· מחירים – ערכו השוואת מחירים, הפערים יכולים להיות לעיתים משמעותיים ביותר. עם זאת, זכרו שאיכות העבודה יותר חשובה מהעלות.

· מיקום התיקון – מה אם אתם לא יכולים להביא את המחשב? (ובמיוחד אם יש לכם עסק עם מספר מחשבים). Recomp נותנים שירות אצלכם בבית או במשרד.

· ניסיון – בדקו כמה שנים המעבדה הזו נותנת שירותים וגם מה הניסיון וההשכלה של הטכנאים.

· אחריות – בדקו אם הם נותנים אחריות לחלקים (כגון כונן, ספק כוח, כרטיס זיכרון וכו’).

· בדקו אם המעבדה הזו גם קונה מחשבים – במידה והתיקון יהיה יקר מדי, לעיתים עדיף כבר לקנות מחשב נייח חדש. אבל אמרנו שזה הוצאה לא קטנה.

· חידוש מחשב – מאותה סיבה, בדוק גם אם המעבדה יכולה למכור מחשב נייח מחודש. לפעמים זו הבחירה הטובה ביותר מבחינה כלכלית.

· שירות לאחר התיקון – שאלו אם המעבדה מספקת שירות לאחר התיקון או רכישת מחשב נייח מחודש.

· זמני אספקה – האם המעבדה יכולה לתת שירות מהיר? (הבטחות לזמן אספקה מהיר במיוחד הן לא תמיד סימן טוב) מעבדה מקצועית כמו Recomp, שיש לה צוות גדול, יכולה לתת שירות מהיר.

מה כדאי לוודא כשפונים למעבדה לתיקון מחשבים

כשלוקחים את המחשב למעבדה לתיקון מחשבים צריך לנקוט באמצעי זהירות:

· אם יש לכם אפשירות, ערכו גיבוי בבית ומחקו מהמחשב קבצים “רגישים” (אינפורמציה או תמונות המיועדות לעיניכם בלבד…)

· שמרו אצלכם את הרשיונות והסיסמאות של התוכנות שעל המחשב – כדי שלא תצטרכו לרכוש אותן מחדש. אם אתם רוצים להיות זהירים, כדאי אפילו לעשות sign out מהתוכנות.

· תשלום – בדקו לפי מה הם גובים תשלום. האם זה תשלום שעתי? מה התעריף השעתי? כמה שעות עבודה הם מעריכים שהם יצטרכו? מעבדה מקצועית לתיקון מחשבים לרוב יכולה לתת הערכת מחיר ולהעריך את משך זמן התיקון. מעבדה שגובה תשלום מראש יכולה לגבות סכום גבוה ללא הצדקה. כדאי לזכור שמעבדה יקרה לתיקון מחשבים היא לא בהכרח הטובה ביותר.

מעבדה למחשבים מחודשים

· לעיתים המעבדה עורכת בדיקה ללא תשלום ורק אז נותנת הצעת מחיר. אם תהיה לכם הערכת מחיר כללית תוכלו לקבל החלטה מראש אם כדאי לשלם לתיקון מחשבים, אם כדאי לקנות מחשב חדש, או אם בכלל כדאי לרכוש מהמעבדה מחשב נייח מחודש.

· וודאו שאין עלויות סמויות – מלבד התעריף השעתי ועלות חלקי החילוף.

· קבצים – וודאו שהם יכולים להציל/לשחזר/לשמור את הקבצים שלך.

קבלת ההחלטה: תיקון, מכירה (אם המעבדה קונה מחשבים) או רכישת מחשב נייח מחודש.

בסיום הבדיקה תוכלו לקבל את המלצת הטכנאי ולקבל החלטה:

1. האם להשקיע את הכסף, לתקן את המחשב הנייח ולסחוב אותו בחזרה הביתה?

2. האם לחסוך את עלות התיקון ולמכור את המחשב? (במידה והמעבדה קונה מחשבים),

3. האם לקנות מחשב חדש לגמרי?

4. האם כדאי לרכוש מהמעבדה מחשב נייח מחודש?

Recomp יוכלו לעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה ולתת לכם את השירות המקצועי והאמין ביותר.

דילוג לתוכן